Decyzja zapadła, a kierunek drogi na Rzeszów jest Nam doskonale dziś znany, jednak warto zapoznać się z uzasadnieniami tej decyzji. Jedną z nich przytoczę ze względu na
płacone myto w Jasionce, to taka namiastka bramek autostradowych jakby. (...) Drugi wzgląd podniesiony już zresztą w sprawozdaniu Wydziału krajowego jest różnica długości
trasy Rzeszów-Stobierna-Nienadówka, od trasy Rzeszów-Głogów-Nienadówka. Różnica ta na korzyść pierwszej trasy wynosi 4.5 kilom., otóż dochód z myta istniejącego obecnie w
Jasionce dowodzi że przechodzi tamtędy około 25, 000 fur rocznie. Jeżeli teraz zechcemy obliczyć różnicę samych tylko kosztów transportu na obu trasach, okaże się, że
przyjmując za podstawę obliczenia cyfry podane w Alegacie 13. projektu Ustawy drogowej, różnica kosztów transportu przy ilości 25, 000 fur parokonnych, z których każda waży
przeciętnie wraz z ładunkiem 3600 kgr. i przy kosztach transportu tysiąca kilogramów na jeden kilometr długości wynoszących 0,035 zł. w. a. wynosić będzie:
3,600x0,035x4,5x25000=12600 czyli inaczej mówiąc: sama oszczędność dla okolicy na kosztach transportu wyniesie przy krótszej trasie Nienadówka-Stobierna-Rzeszów 12600 zł.
w. a. rocznie. (...)Nie wiem czy ciekawe to będzie dla kogoś czy też nie, mnie bynajmniej zainteresowało, poniżej załączę jeszcze skany dokumentów informujących Sejm o
kosztach budowy trzech odcinków dróg, dróg oczywiście szutrowych, asfaltowa szosa przetnie Nienadówkę ponownie w przyszłości, choć już o protestach mieszkańców słychać w całej
Polsce. Miłego czytania.(skany najlepiej zapisać na swoim komputerze i w ten sposób czytać)
|
Write a comment