Foto zmiany

Losowy album

Zostań współautorem !

Napisz do nas


Nasze Statystyki Odwiedzin
Hasło - sprawdzam
stat4u

Głos Rzeszowski 1917

Wieś powiatu rzeszowskiego
 Artykuły pochodzą z Tygodnika "Głos Rzeszowski" ukazującego się w każdą sobotę o godz. 5 wieczorem w Rzeszowie, na przestrzeni trzech miesięcy: marzec, kwiecień i maj 1917 roku. Autor przedstawia nam wieś w zasadzie XIX w., pisząc materiał ponad 100 lat temu, opisuje rzeczy, tradycje, mowę, która już zaniknęła i dla niego była już tą odległą. W materiale jest wspomniana wieś Nienadówka, ale nawet gdyby nie to, warto by było udostępnić tę wspaniałą podróż ​ w czasie, na wieś,
która istniała ponad 100 lat temu. Interesuje mnie ten temat i jestem zaskoczony jak wiele słów nie rozumiem, jak o wielu aspektach życia ówczesnych nie miałem pojęcia. Starałem się nie zmieniać słownictwa, jednak nie całkiem mogłem oddać charakter jaki nadał artykułowi sam autor, dlatego też załączyłem oryginalne skany, gdzie zainteresowani będą mogli przeczytać materiał w oryginale. Chylę czoła przed prof. Wawrzyńcem Wilkiem, regionalistą z sąsiedniej wsi, Łąka, bo dzięki takim ludziom wiem jak regionalizm wygląda i na czym polega.

Wieś powiatu rzeszowskiego


About | Privacy Policy | Sitemap
Copyright © Bogusław Stępień - 08/05/2013